Nei, eg har faktisk ingen kjempejul eg altså.... Eg prøver så godt eg kan, men etter å ha vært hos ho mor i ei lita uke, har det egentlig bare vært gnisninger, og hakking....
Det begynte egentlig ikkje så veldig bra, når eg første dagen eg var her, måtte dra meg til lege, med en arm som plutselig hadde slutta å virke igjen.... Eg har gått med konstant vondt i altfor mange år, og når det finnes måter å fikses på, griper eg etter de med begge hender - og litt til... Men det skulle eg jo ikkje ha gjort, for legen satte meg dessverre på en skikkelig hestekur med medisiner - en liten håndfull med smertestillende og betennelsesdempende, intet mindre enn 4 ganger til dagen.... Resultatet var at det akutte vonde gikk vekk, eg blei skikkelig uvel, og mor mi hakka på meg konstant, fordi eg "knaska tabletter som en narkoman".... Flott det!!
Kuren varte i et par dager, og da var jo alt like ille igjen - pluss litt til, (for betennelse i armen/skuldra, e INGEN unnskyldning for å ikkje ta nedvask av kjøkkenet....)
Jepp, eg måtte tilbake til legen....og når ho mor oppdager at eg har starta bilen, og kler meg, og spør hvor eg skal - hvorpå eg svarer: "Til legen - igjen." Får eg slengt i trynet: "Herregud, du kommer til å tilbringe resten av livet ditt med å gå til legen du!!!" Hva sier man til sånt da??
Uansett, til lege MÅTTE eg, eg orka rett og slett ikkje tanken på ei jul full i smerter, hjelper jo ikkje at det e venstrearmen som e problemet - og eg e venstrehendt! Kom heldigvis kjapt til, og forklarte doktormannen at eg orka ikkje meire tabletter, e tross alt slankeoperert, og blei bare uvel og dårlig med de mengdene eg fikk - pluss at det egentlig ikkje hjalp så inn i hampen mye... Så mannen var snill, og satte ei sprøyte....halleluja!! Ikkje sånn at det hjelper 100% akutt, men det demper det verste, og med litt varmebehandling, fatle og ro i tillegg, klarte eg meg gjennom gårsdagen i alle fall!
Så e det detta med at jul=mat og kos... Veeeel, mat e et problem, hekkan heller - drikke og e et problem!!! Eg gruer meg virkelig til hvert måltid, og hadde det ikkje vært for at man trenger mat for å overleve, kunne eg heilt sikkert klart meg fint uten... Joda, eg e matvrak...tru det eller ei...Men når absolutt ALT gjør vondt å få ned, sliter eg....veldig.....
Var fullstendig klar over, før eg tok slankeoperasjonen, at eg ikkje kunne spise gigaporsjoner, som eg gjorde før, men når det gjør vondt fra aller første munnfull, e høytider, og helligdager ikkje noe kjekt i det heile tatt... Spesielt ikkje når eg e friskmeldt, og alt skal være så fint og flott! Pinnekjøtt i går, ribbe i dag... Pokker heller - ikkje ein gang riskrem glir ned.... Ja, eg e drita lei!!!
Eg vil bare hjem....til mitt liv, mitt tempo og min heim.... Der ingen kikker stygt på meg om eg tar en paracet....
Men eg må vel vente et par dager....ho mor har bursdag i dag, så den må jo feires... Og så skal eg opp til ei tante i morgo - til min mors store frustrasjon... Laaang, komplisert og trøttende familiefeide ligger bak, men eg orker ikkje å være fremmed med min egen familie lenger.... Så får vel heller ho mor beskylde meg for å ødelegge jula hennes da....
Og så har eg ei venninne eg har lovt å besøke... Mye skal skje i løpet av korte dager, for eg skal heim før nyttårsaften.... Sikter meg inn på å kjøre torsdag, så eg skal vel klare å holde ut noen dager til - får bare håpe at kroppen holder seg i ro, at eg slipper fleire legebesøk, og at tia går himla fort! (kanskje eg e heldig og kan besøk venninna mi i kveld...me får sjå!)
Nope, ikkje alle juler e kjekke - denna e vel den minst kjekke eg har hatt så langt - så man får legge litt håp i neste års feiring heller....
Jepp, snart nytt år - og 2012 SKAL bli mitt år!!
søndag 25. desember 2011
lørdag 17. desember 2011
Hva skulle vel eg gjort uten venner??
Eg har vært så vannvittig sliten i det siste, egentlig uten noen åpenbar grunn, heilt til det slo meg i dag, at eg sliter litt med en påbegynnende liten deppeperiode.... Og det over noe så trivielt som penger....! De siste tre åra har eg hatt det minste av det som e mulig å få utbetalt egentlig, men har stort sett klart meg... I fjor var det jo nesten ikkje noe problem, hadde jo stort sett gratis kost, losji og medisinering på diverse sjukehus - men pipa fikk en heilt anna lyd når eg kom meg heim, og skulle klare meg heilt på egenhånd.... Mat e dyrt, (jada, eg veit det e mange som vil protestere mot det, men tru meg - mat for single, eller alenefamilier som det så fint heiter, e dyrt!) og medisinene eg har fått for å holde meg på beina, har vært ekstremt dyre.... Det lille eg har hatt til overs detta året, har gått i det store sluket, som heter helsevesen!
Heile året har egentlig vært en kamp for å holde seg på overflata, og det har vel ikkje akkurat hjelpa på å falle mellom alle stoler når det gjelder søknader heller - av ein eller anna merkelig grunn, har eg verken rett på det eine, eller det andre - for, trur det eller ei; eg har for god inntekt!! (og da snakker me om utbetaling rett i overkant av 10.000,- i måneden...) Og jada, eg e fullstendig klar over at det e folk som har det verre enn meg - men eg kan kun snakke for meg sjøl, og eg syns det e tøft nok akkurat nå....
For det e snart jul.......eg har ikkje så mange eg pleier å kjøpe julegaver til....det e kun nærmeste familie, 2 herlig tantebarn, bror og svigerinne og ho mor... Skulle meir enn gjerne hatt råd til å kjøpe en liten ting til alle de fantastiske venninnene mine, men det får komme den dagen eg har litt meir å rutte med - men altså i år har eg ikkje råd til å kjøpe en bitteliten ting til de skjønne små ein gang....og det river HARDT i hjerterota! Eg ser de tross alt bare ein gang i året, og hadde igrunnen bestemt meg for at de skal skjemmes bort av tante - mest mulig... Men når eg ikkje har til mat ein gang, må eg jo bare gi tapt....!
Heilt til min aller besteste sier til meg, at ho gladelig donerer bort noe av sitt, så eg kan gi en liten ting til hver av de..... <3 De har så de klarer seg sier ho, så ho kan alltids kjøpe nytt.... I fare for å høres fryktelig materalistisk ut, så må eg jo si at eg blir veldig glad inni meg når venner hjelper meg på den måten og.... I tillegg, e ho ein av de få som klarer å plukke meg opp, og putte meg sammen igjen til normalen hver gang det e noe - heilt uten å kreve noe som helst tilbake...!
Så da blir det heldigvis en liten ting til hver av de skjønne på nordvestlandet, og eg kan la samvittigheten hvile litt!
Gleder meg forøvrig til neste år nå, da e det kursing på gang, og eg kan sånn smått begynne i en liten stilling ettehvert - og om penger ikkje gjør deg lykkelig, så hjelper de i alle fall godt på veg!
Så nå kan eg endelig hvile meg litt, hjerne og alt, blir en litt småtravel dag i morgo, med pakking, og sjåførjobb for ei venninne, så e det konfektsmaking og konsert på søndag, og så e det tannlege og tur over fjellet på mandag.... Etter det skal eg slappe av en dag og to tenker eg... Me alle de ulykkene det har vært over fjellet den siste tia, kommeg eg vel til å sitte med hjertet i halsen mesteparten av veien - men eg kommer meg nok fram....eg pleier det!
Men aller, aller først skal eg sove litt - trøtt i trynet etter mye grubling, og tenker detta blir en god søvn, om den ikkje blir så lang! :-)
God natt, eller god morgen...! ;-)
Heile året har egentlig vært en kamp for å holde seg på overflata, og det har vel ikkje akkurat hjelpa på å falle mellom alle stoler når det gjelder søknader heller - av ein eller anna merkelig grunn, har eg verken rett på det eine, eller det andre - for, trur det eller ei; eg har for god inntekt!! (og da snakker me om utbetaling rett i overkant av 10.000,- i måneden...) Og jada, eg e fullstendig klar over at det e folk som har det verre enn meg - men eg kan kun snakke for meg sjøl, og eg syns det e tøft nok akkurat nå....
For det e snart jul.......eg har ikkje så mange eg pleier å kjøpe julegaver til....det e kun nærmeste familie, 2 herlig tantebarn, bror og svigerinne og ho mor... Skulle meir enn gjerne hatt råd til å kjøpe en liten ting til alle de fantastiske venninnene mine, men det får komme den dagen eg har litt meir å rutte med - men altså i år har eg ikkje råd til å kjøpe en bitteliten ting til de skjønne små ein gang....og det river HARDT i hjerterota! Eg ser de tross alt bare ein gang i året, og hadde igrunnen bestemt meg for at de skal skjemmes bort av tante - mest mulig... Men når eg ikkje har til mat ein gang, må eg jo bare gi tapt....!
Heilt til min aller besteste sier til meg, at ho gladelig donerer bort noe av sitt, så eg kan gi en liten ting til hver av de..... <3 De har så de klarer seg sier ho, så ho kan alltids kjøpe nytt.... I fare for å høres fryktelig materalistisk ut, så må eg jo si at eg blir veldig glad inni meg når venner hjelper meg på den måten og.... I tillegg, e ho ein av de få som klarer å plukke meg opp, og putte meg sammen igjen til normalen hver gang det e noe - heilt uten å kreve noe som helst tilbake...!
Så da blir det heldigvis en liten ting til hver av de skjønne på nordvestlandet, og eg kan la samvittigheten hvile litt!
Gleder meg forøvrig til neste år nå, da e det kursing på gang, og eg kan sånn smått begynne i en liten stilling ettehvert - og om penger ikkje gjør deg lykkelig, så hjelper de i alle fall godt på veg!
Så nå kan eg endelig hvile meg litt, hjerne og alt, blir en litt småtravel dag i morgo, med pakking, og sjåførjobb for ei venninne, så e det konfektsmaking og konsert på søndag, og så e det tannlege og tur over fjellet på mandag.... Etter det skal eg slappe av en dag og to tenker eg... Me alle de ulykkene det har vært over fjellet den siste tia, kommeg eg vel til å sitte med hjertet i halsen mesteparten av veien - men eg kommer meg nok fram....eg pleier det!
Men aller, aller først skal eg sove litt - trøtt i trynet etter mye grubling, og tenker detta blir en god søvn, om den ikkje blir så lang! :-)
God natt, eller god morgen...! ;-)
torsdag 24. november 2011
Oh happy day!
Eg blir så glad når mine bekymringer blir gjort til skamme - det e nesten så det e verdt alle timene med grubling lissom....
Var jo på date på Haukeland i går, og det siste eg forventa, skjedde jo - mannen sa at eg e friskmeldt.... FRISKMELDT!!!! Etter nesten to år med kjemping, sjukehusinnleggelser, gastroskopier, oppkast, ernæringssonde, timer på legevakt og akuttmottak og ikkje minst grining - e eg ENDELIG friskmeldt!
Trur egentlig ikkje det har gått heilt opp for meg ennå altså....tar nok litt tid det da...hehe!
Og joda, det ligger en operasjon og lurer "der framme".... Hvis detta spiserøret mitt skal fortsette å være veldig plagsomt, og eg sliter med matinntaket over lengre tid, må de visst gjøre noe, men mye kan eg venne meg til, og mye må eg tilpasse meg heilt på egenhånd - men i bunn og grunn sa mr. doktormann at han ikkje trudde det ville rette seg av seg sjøl, så - som sagt; operasjonen ligger og "lurer" der framme.... Men den tid, den sorg eventuelt! Satser på at man klarer å venne kroppen til denna skavanken!
Time vill sjåvv!
Men eg kan endelig begynne å LEVE igjen...eg har gjort det etter beste evne, men selvfølgelig blir det avkorta når man til stadighet har sjukehus,- og legeavtaler hengende over seg.... Hjelper ikkje så mye med akuttinnleggelser heller.... ;-P
MEN!!! Nå har eg nesten ikkje vondt lenger, sånn bortsett fra ved matinntak da, og....eg e friskmeldt....!! (jada, eg skal slutte å gnåle om det nå...!)
Og så kan eg begynne å jobbe igjen og nå jo - oh lykke!!Men da hadde det vært fint om eg klarte å huske hvilken dag eg har avtale med Nav da...hehe!! Men det e jo ikkje noe problem å finne ut av, syns bare det e heilt utrulig at eg ikkje har lagt det inn på reservehukommelsen min - altså telefonen min... Jaja, kan jo ikkje huske alt, e jo derfor eg har reservehukommelse!
Dessuten veit eg at avtalen med saksbehandleren min på Nav ikkje e denna uka, så da stresser eg ikkje så mye med det, ikkje i dag i alle fall! I dag skal eg bare nyte dagen, gå til fysioterapeut, fikse med juleavslutning for slankeoperasjonsgruppa eg e med i - altså fikse med min deltagelse.... Bytte over til vinterhjul...på ett eller anna vis, synge litt med koret, så trur eg sannelig dagen e over når alt e gjort...!
Og i morgo tidlig e det "avgårde Kåre", retning Bø! Gleder meg virkelig til å litt stressende, men koselig helg heime...!
Og ja forresten, glømte heilt at eg skal rekke å vaske bilen i løpet av dagen og da....
Jepp, blir en travel dag, og eg blir heilt sikkert utslitt innen den e over, og eg kjenner eg e himla glad for at eg ikkje har så mye eg skal pakke ned i en koffert gitt...hehe! Trudde aldri eg kom til å si detta, men eg har rett og slett gått tom for timer - jaggu godt eg liker å ha det travelt!
Sånn går nå dagene, øyeblikk frokost i ToveBibbi-heimen....og så e det å kvinne seg opp til dagens alle gjøremål! :-) Og eg kommer heilt sikkert til å glise meg gjennom de nærmeste dagene....
Livet e herlig!
-ToveBibbi-
Var jo på date på Haukeland i går, og det siste eg forventa, skjedde jo - mannen sa at eg e friskmeldt.... FRISKMELDT!!!! Etter nesten to år med kjemping, sjukehusinnleggelser, gastroskopier, oppkast, ernæringssonde, timer på legevakt og akuttmottak og ikkje minst grining - e eg ENDELIG friskmeldt!
Trur egentlig ikkje det har gått heilt opp for meg ennå altså....tar nok litt tid det da...hehe!
Og joda, det ligger en operasjon og lurer "der framme".... Hvis detta spiserøret mitt skal fortsette å være veldig plagsomt, og eg sliter med matinntaket over lengre tid, må de visst gjøre noe, men mye kan eg venne meg til, og mye må eg tilpasse meg heilt på egenhånd - men i bunn og grunn sa mr. doktormann at han ikkje trudde det ville rette seg av seg sjøl, så - som sagt; operasjonen ligger og "lurer" der framme.... Men den tid, den sorg eventuelt! Satser på at man klarer å venne kroppen til denna skavanken!
Time vill sjåvv!
Men eg kan endelig begynne å LEVE igjen...eg har gjort det etter beste evne, men selvfølgelig blir det avkorta når man til stadighet har sjukehus,- og legeavtaler hengende over seg.... Hjelper ikkje så mye med akuttinnleggelser heller.... ;-P
MEN!!! Nå har eg nesten ikkje vondt lenger, sånn bortsett fra ved matinntak da, og....eg e friskmeldt....!! (jada, eg skal slutte å gnåle om det nå...!)
Og så kan eg begynne å jobbe igjen og nå jo - oh lykke!!Men da hadde det vært fint om eg klarte å huske hvilken dag eg har avtale med Nav da...hehe!! Men det e jo ikkje noe problem å finne ut av, syns bare det e heilt utrulig at eg ikkje har lagt det inn på reservehukommelsen min - altså telefonen min... Jaja, kan jo ikkje huske alt, e jo derfor eg har reservehukommelse!
Dessuten veit eg at avtalen med saksbehandleren min på Nav ikkje e denna uka, så da stresser eg ikkje så mye med det, ikkje i dag i alle fall! I dag skal eg bare nyte dagen, gå til fysioterapeut, fikse med juleavslutning for slankeoperasjonsgruppa eg e med i - altså fikse med min deltagelse.... Bytte over til vinterhjul...på ett eller anna vis, synge litt med koret, så trur eg sannelig dagen e over når alt e gjort...!
Og i morgo tidlig e det "avgårde Kåre", retning Bø! Gleder meg virkelig til å litt stressende, men koselig helg heime...!
Og ja forresten, glømte heilt at eg skal rekke å vaske bilen i løpet av dagen og da....
Jepp, blir en travel dag, og eg blir heilt sikkert utslitt innen den e over, og eg kjenner eg e himla glad for at eg ikkje har så mye eg skal pakke ned i en koffert gitt...hehe! Trudde aldri eg kom til å si detta, men eg har rett og slett gått tom for timer - jaggu godt eg liker å ha det travelt!
Sånn går nå dagene, øyeblikk frokost i ToveBibbi-heimen....og så e det å kvinne seg opp til dagens alle gjøremål! :-) Og eg kommer heilt sikkert til å glise meg gjennom de nærmeste dagene....
Livet e herlig!
-ToveBibbi-
søndag 20. november 2011
Tenke tenke og tenke litt til....
Eg e ein hyler på tenking og grubling, kan vel med hånda på hjertet si at eg har gjort det så lenge eg kan huske... Sikkert et lite resultat av å ha vokst opp i diverse hjem, der man må tilpasse seg nye folk heile tia.... Husker i alle fall mang en kveld der eg lå i senga og lurte på om eg hadde gjort det og det rett, og hva folk egentlig tenkte om meg - likte de meg??
Har i alle fall endt opp med å bli "dronninga av grubling", og kommer vel nok aldri til å forandre meg på det viset....i alle fall ikkje uten å jobbe seriøst med det.... Men i bunn og grunn e det bare meg sjøl det går utover, så eg tenker det får være som det e eg! ;-)
Uansett...eg har hatt en del grubledager i det siste...daten min på Haukeland nærmer seg med stormskritt, og jo nærmere me kommer, jo meir høytrykk e det i hjernen min... E jo "bare" samtale med overlegen på gastro, men eg kan lissom aldri tenke meg at han kaller meg inn for å si: "Ja, nå e allting fint med deg, ToveBibbi." For all del, eg skal ikkje klage så veldig, ting går relativt greit, eg e i alle fall lekkasjefri, men har jo da en utposning på spiserøret, som både e smertefull, og som "fanger" opp maten enkelte ganger når eg spiser - og dermed får eg dårlige matdager... Har hatt noen av de i det siste nå, og eg kjenner at eg e heilt tappa for energi, for å leve på kun drikke, e ikkje nok for en voksen kropp - og eg raser ned i vekt med ein gang...dessverre!
Men jo, han (altså dr overlege på gastro) har snakka i snart et år om at det e mulig det blir en operasjon til på meg da..... *grøss og gru* Og da e det jo selvfølgelig for å fikse denna utposninga... Og eg kjenner eg blir heilt dårlig med tanke på en ny operasjon, samtidig som eg tenker at eg bare vil bli ferdig med heile driten!! Eg e så vannvittig sliten av alt sammen nå, og så lei av å bare eksistere! Eg vil leve, ikkje bare eksistere!
Joda, eg sosialiserer meg etter beste evne, men etter et besøk hos gode venner, eller andre ting, e eg så sliten at eg sover, sover og sover litt til... Men eg orker ikkje å la være heller - eg e et sosialt vesen, og etter 4 år i "fangenskap" i egen heim, (minus nesten et år på sjukehus tilsammen da) e eg drita lei eget selskap, og egen stue...
Eg prøver å ikkje ta sorgene på forskudd, men som eg skreiv, så tviler eg jo sterkt på at mannen kaller meg inn til samtale for å ønske meg lykke til da... Men det får jo bli som det blir - eg kan ikkje gjøre noe fra eller til i dag i alle fall!
Ellers så går jo dagene i turbofart, og eg har småtravle dager både foran og bak meg... Mye pleie av ToveBibbi-kroppen...både tannlege og fysioterapeut blir hyppig besøkt, veldig deilig med fysioterapi, ikkje fullt så moromt med tannlege, på mandag e eg veldig redd for at et par av tennene mine må ut... Har hatt så vannvittig med tannverk i det siste, og ikkje går det an å reparere, så da må de ut... Ser ikkje akkurat fram til å gå rundt tannlaus mens me venter på svar på søknader - men eg orker rett og slett ikkje å ha vondt lenger heller... Nok e nok lissom - har gått med ekstreme smerter daglig i snart to år nå, så nå holder det....rett og slett!
Også blei det et akuttbesøk til legen her ein dag da....ikkje verre enn at eg sliter noe vanvittig med ei skulder som e betent da, men forrige uke hadde eg noen fryktelig ille dager og netter, der eg ikkje fikk verken sove, eller slappe av i det heile tatt, og det toppa seg heilt på torsdag, da eg ikkje klarte å trekke pusten til slutt, så da fikk eg sniki meg til legen... Husker faktisk ikkje så mye av kjøreturen bort....ikkje så sunt!! Men fikk nå kommet akutt inn til han, og fikk ei sprøyte, som hjalp - takk og lov! Ikkje heilt 100%, så eg må nok tilbake, så eg får se hvilken dag eg har ledig...hehe! (det e faktisk bare tirsdag som e heilt fri...!!!)
Og så gleder eg meg til neste helg da - skal nemlig en liten svipptur til Bø...heim til ho mor en bitteliten tur... Skal være sjåfør for en gjeng med damer som skal på husmorweekend... 90% av tia trenger eg ikkje så stor bil som eg har, men i sånne tilfeller som detta, e det himla kjekt, for da putter me alle i min bil, og cruiser over fjellet! :-) Gleder meg til å komme meg litt vekk nå da, har lissom skjedd så mye i det siste, på godt og vondt, at det skal godt med ei lita pause... Satser på litt stell og pleie av ho mor, i tillegg til at eg kommer til å treffe på en del gamle kjente - e man sjåfør, så e man sjåfør heile helga! ;-) Skal rett og slett på pub-besøk i gamlebygda - DET e mange år sia sist det! ;-P
Men aller først skal eg gjennom ei travel uke...og sjøl om avtalene eg har, gjerne ikkje tar meir enn en liten time, e det såpass stor påkjenning for meg, at eg e heilt utslitt etterpå... Jaja, det retter seg etterhvert det og!
Da har eg fått vasa fra meg i dag og...lessa ut av meg litt faktisk! Så nå e det vel på tide med en god frokos - det e jo søndag! :-)
-ToveBibbi-
Har i alle fall endt opp med å bli "dronninga av grubling", og kommer vel nok aldri til å forandre meg på det viset....i alle fall ikkje uten å jobbe seriøst med det.... Men i bunn og grunn e det bare meg sjøl det går utover, så eg tenker det får være som det e eg! ;-)
Uansett...eg har hatt en del grubledager i det siste...daten min på Haukeland nærmer seg med stormskritt, og jo nærmere me kommer, jo meir høytrykk e det i hjernen min... E jo "bare" samtale med overlegen på gastro, men eg kan lissom aldri tenke meg at han kaller meg inn for å si: "Ja, nå e allting fint med deg, ToveBibbi." For all del, eg skal ikkje klage så veldig, ting går relativt greit, eg e i alle fall lekkasjefri, men har jo da en utposning på spiserøret, som både e smertefull, og som "fanger" opp maten enkelte ganger når eg spiser - og dermed får eg dårlige matdager... Har hatt noen av de i det siste nå, og eg kjenner at eg e heilt tappa for energi, for å leve på kun drikke, e ikkje nok for en voksen kropp - og eg raser ned i vekt med ein gang...dessverre!
Men jo, han (altså dr overlege på gastro) har snakka i snart et år om at det e mulig det blir en operasjon til på meg da..... *grøss og gru* Og da e det jo selvfølgelig for å fikse denna utposninga... Og eg kjenner eg blir heilt dårlig med tanke på en ny operasjon, samtidig som eg tenker at eg bare vil bli ferdig med heile driten!! Eg e så vannvittig sliten av alt sammen nå, og så lei av å bare eksistere! Eg vil leve, ikkje bare eksistere!
Joda, eg sosialiserer meg etter beste evne, men etter et besøk hos gode venner, eller andre ting, e eg så sliten at eg sover, sover og sover litt til... Men eg orker ikkje å la være heller - eg e et sosialt vesen, og etter 4 år i "fangenskap" i egen heim, (minus nesten et år på sjukehus tilsammen da) e eg drita lei eget selskap, og egen stue...
Eg prøver å ikkje ta sorgene på forskudd, men som eg skreiv, så tviler eg jo sterkt på at mannen kaller meg inn til samtale for å ønske meg lykke til da... Men det får jo bli som det blir - eg kan ikkje gjøre noe fra eller til i dag i alle fall!
Ellers så går jo dagene i turbofart, og eg har småtravle dager både foran og bak meg... Mye pleie av ToveBibbi-kroppen...både tannlege og fysioterapeut blir hyppig besøkt, veldig deilig med fysioterapi, ikkje fullt så moromt med tannlege, på mandag e eg veldig redd for at et par av tennene mine må ut... Har hatt så vannvittig med tannverk i det siste, og ikkje går det an å reparere, så da må de ut... Ser ikkje akkurat fram til å gå rundt tannlaus mens me venter på svar på søknader - men eg orker rett og slett ikkje å ha vondt lenger heller... Nok e nok lissom - har gått med ekstreme smerter daglig i snart to år nå, så nå holder det....rett og slett!
Også blei det et akuttbesøk til legen her ein dag da....ikkje verre enn at eg sliter noe vanvittig med ei skulder som e betent da, men forrige uke hadde eg noen fryktelig ille dager og netter, der eg ikkje fikk verken sove, eller slappe av i det heile tatt, og det toppa seg heilt på torsdag, da eg ikkje klarte å trekke pusten til slutt, så da fikk eg sniki meg til legen... Husker faktisk ikkje så mye av kjøreturen bort....ikkje så sunt!! Men fikk nå kommet akutt inn til han, og fikk ei sprøyte, som hjalp - takk og lov! Ikkje heilt 100%, så eg må nok tilbake, så eg får se hvilken dag eg har ledig...hehe! (det e faktisk bare tirsdag som e heilt fri...!!!)
Og så gleder eg meg til neste helg da - skal nemlig en liten svipptur til Bø...heim til ho mor en bitteliten tur... Skal være sjåfør for en gjeng med damer som skal på husmorweekend... 90% av tia trenger eg ikkje så stor bil som eg har, men i sånne tilfeller som detta, e det himla kjekt, for da putter me alle i min bil, og cruiser over fjellet! :-) Gleder meg til å komme meg litt vekk nå da, har lissom skjedd så mye i det siste, på godt og vondt, at det skal godt med ei lita pause... Satser på litt stell og pleie av ho mor, i tillegg til at eg kommer til å treffe på en del gamle kjente - e man sjåfør, så e man sjåfør heile helga! ;-) Skal rett og slett på pub-besøk i gamlebygda - DET e mange år sia sist det! ;-P
Men aller først skal eg gjennom ei travel uke...og sjøl om avtalene eg har, gjerne ikkje tar meir enn en liten time, e det såpass stor påkjenning for meg, at eg e heilt utslitt etterpå... Jaja, det retter seg etterhvert det og!
Da har eg fått vasa fra meg i dag og...lessa ut av meg litt faktisk! Så nå e det vel på tide med en god frokos - det e jo søndag! :-)
-ToveBibbi-
torsdag 10. november 2011
And then there was morning - again!
Og så e det jo snart helg igjen....! Før, når eg har "klaga" over at dagene springer avgårde, har det egentlig bare foregått i joggetempo, mens de siste par ukene har vært full sprint, og litt til, se jo så vidt snurten av morgonen, før kvelden e der... Det har blitt veldig travle dager i det siste, og det merkes, for eg e jo heilt "kake" når kvelden kommer...
Men eg e ganske fornøyd eg da, deilig at ting begynner å skje, deilig å ha noe å gå til, sjøl om det bare e fysioterapi og tannlege, for min del betyr det jo egentlig bare at ting går framover - og eg har litt å fylle dagene med! :-)
Gårsdagen blei hakket meir stressende enn eg liker da...hadde i utgangspunktet ikkje planer før på ettermiddag/kveld, men så fikk eg besøk av ei venninne som trengte litt lån av dusj, også endte me opp på matshopping på 10-kronersmarked, og beregna tia så dårlig at me havna i rush, både på butikk og i trafikk - og plutselig var klokka for avtalen med min besteste der, og etter det gikk det litt slag-i-slag...
Fikk suuuuper pleie av min besteste da, full hår og make-up! Og eg blei rektig så fin...altså så fin som det går an å få meg da...hehe! Ho har litt meir erfaring med sminking enn meg, eg har jo aldri hatt interessen før nå, og eg ser eg har MYE å lære... Før gjorde eg jo absolutt alt for å ikkje stikke meg ut, så eg kunne strekke meg til å putte litt mascara på, men pipa har fått en litt anna lyd nå... Ikkje for at eg synes eg e noe glansbilde altså, men det e en smule morsommere å ta seg bedre ut nå...
Aaaanyway....
Fikk jo vasa litt med den besteste av de besteste og da - legger jo alltid inn litt ekstra tid til sånt, og med mannen hennes selvfølgelig. Fine vennene!! :-) Men ja, full sminkings, og full hårpleie, før fotografavtalen min, kjente det gjorde litt godt altså - tenker med gru på hvordan eg ville blitt seende ut hvis eg skulle ha prøvd på det aleine, og eg e så glad for at ho sa seg villig til å hjelpe, og å bli med... Blei veldig avslappa stemning med ho i rommet, og selvfølgelig, det hjalp veldig at fotografen var ein av de beste kollegaene eg hadde før, og humoren til oss tre e på samme stadiet... ;-)
Himla kjekt å se han igjen og forresten! E rart med det, bor i en relativt liten by, der ingen av oss bor meir enn ti minutter unna hverandre, men sånn blir det jo gjerne når folk får nye jobber, får samboere og barn - prioriteringene blir ganske så annerledes. :-) Men eg e veldig glad for at han sa seg villig til å være med på detta "stuntet" mitt da...hehe! Ville ikkje hatt en anna fotograf for alt i verden - og som bonus, blei det tatt noen bilder sammen med min aller besteste og! Eg GLEDER meg til å se resultatet!! :-D
Fikk jo se noen bilder underveis da, men det skal bittelitt photoshopping til - altså stygge tenner skal gjenopprettes, og så vil eg (og fotograf) ha bildene i svart/hvitt. Glømte å spørre når eg får bildene da, men det e sånt me har Facebook til! Hahaha! :-) Alt av avtaler og greier blei jo gjort via den kanalen, så eg regner med at me fortsetter i det sporet...hihi!:-)
Nok om det...men det e vanskelig å slutte når eg syns eg hadde en så morsom kveld.... ;-)
I dag skal eg til tannlegen da - og legen... Hadde faktisk klart det kunsstykket å dobbeltbooke meg sjøl da...haha! E jo så vant til å ha planløse dager, at når de spør om det og det klokkeslettet passer, sier eg ja eg, heilt uten å tenke meg om... Så, plutselig på tirsdagskvelden, fikk eg et bittelite angstanfall, da eg satt hos ei venninne, og det gikk opp for meg at eg hadde timer samtidig...hehe! Men det ordna seg jo det da, fikk til og med tannlegetime tidligere på dagen, så da e allting gullfint!
Så e det til doktormannen etterpå... Store, spennende planer på gang der og...men eg smører meg med tålmodighet, for det e 40 ukers venting på det eg vil gjøre, så eg tenker det e bare best å få søkt om det nå.. :-)
Og så e det jo kjekk trallekveld - blir alltid i så godt humør når eg kommer på at det e torsdag, for da e det synging på gang! Går for det meste i julesanger nå da, julekonsertene nærmer seg med stormskritt, men me e ganske så godt forberedt, de aller fleste julesangene har me jo vært borti før, men så e det noen med nytt arrangement og sånt da, og det byr jo alltid på en ekstra utfordring, siden me e vant til å synge de på ein måte.. Men det går fint! :-)
Kom på at eg må vaske bilen min i dag og.... Har fått et par gratis bilvasker i det siste... Eg LIKER Shell sin spørregaranti! ;-P Og siden eg skal kjøre bryllupsgjester i morgo, e det veldig greit om bilen e rein - ville vært trist om eg var årsaken til at finklærne hadde stygge flekker her og der....
Jaja, der røyk planen om å få seg en hvil midt på dagen i dag...hehe!! Får prøve å sove litt frampå i morgo da...noe som egentlig e plent umulig, for min indre vekkerklokke sier at eg skal våkne halv 5....hver morgon! Og våkner eg, kan eg bare stå opp - for meire søvn e uaktuelt... Ein gang morgenfugl - alltid morgenfugl! :-D
Men man får jo veldig mye ut av dagen på denna måten da, så eg klager ikkje så høylytt! ;-)
Og når det e sagt, så tenker eg at hushjelpa (altså oppvaskmaskinen) skal få seg litt jobb nå, klokka e nok til at ikkje vekker noen med den nå... Ikkje at den bråker sååå mye altså, men det suser i røra i heile huset, og da e det jo greit å drøye det til normal tid... ;-)
Jepp, husarbeid må til, og eg e klar som et egg! :-D
Håper dagen behandler dere fint! :-)
-ToveBibbi-
Men eg e ganske fornøyd eg da, deilig at ting begynner å skje, deilig å ha noe å gå til, sjøl om det bare e fysioterapi og tannlege, for min del betyr det jo egentlig bare at ting går framover - og eg har litt å fylle dagene med! :-)
Gårsdagen blei hakket meir stressende enn eg liker da...hadde i utgangspunktet ikkje planer før på ettermiddag/kveld, men så fikk eg besøk av ei venninne som trengte litt lån av dusj, også endte me opp på matshopping på 10-kronersmarked, og beregna tia så dårlig at me havna i rush, både på butikk og i trafikk - og plutselig var klokka for avtalen med min besteste der, og etter det gikk det litt slag-i-slag...
Fikk suuuuper pleie av min besteste da, full hår og make-up! Og eg blei rektig så fin...altså så fin som det går an å få meg da...hehe! Ho har litt meir erfaring med sminking enn meg, eg har jo aldri hatt interessen før nå, og eg ser eg har MYE å lære... Før gjorde eg jo absolutt alt for å ikkje stikke meg ut, så eg kunne strekke meg til å putte litt mascara på, men pipa har fått en litt anna lyd nå... Ikkje for at eg synes eg e noe glansbilde altså, men det e en smule morsommere å ta seg bedre ut nå...
Aaaanyway....
Fikk jo vasa litt med den besteste av de besteste og da - legger jo alltid inn litt ekstra tid til sånt, og med mannen hennes selvfølgelig. Fine vennene!! :-) Men ja, full sminkings, og full hårpleie, før fotografavtalen min, kjente det gjorde litt godt altså - tenker med gru på hvordan eg ville blitt seende ut hvis eg skulle ha prøvd på det aleine, og eg e så glad for at ho sa seg villig til å hjelpe, og å bli med... Blei veldig avslappa stemning med ho i rommet, og selvfølgelig, det hjalp veldig at fotografen var ein av de beste kollegaene eg hadde før, og humoren til oss tre e på samme stadiet... ;-)
Himla kjekt å se han igjen og forresten! E rart med det, bor i en relativt liten by, der ingen av oss bor meir enn ti minutter unna hverandre, men sånn blir det jo gjerne når folk får nye jobber, får samboere og barn - prioriteringene blir ganske så annerledes. :-) Men eg e veldig glad for at han sa seg villig til å være med på detta "stuntet" mitt da...hehe! Ville ikkje hatt en anna fotograf for alt i verden - og som bonus, blei det tatt noen bilder sammen med min aller besteste og! Eg GLEDER meg til å se resultatet!! :-D
Fikk jo se noen bilder underveis da, men det skal bittelitt photoshopping til - altså stygge tenner skal gjenopprettes, og så vil eg (og fotograf) ha bildene i svart/hvitt. Glømte å spørre når eg får bildene da, men det e sånt me har Facebook til! Hahaha! :-) Alt av avtaler og greier blei jo gjort via den kanalen, så eg regner med at me fortsetter i det sporet...hihi!:-)
Nok om det...men det e vanskelig å slutte når eg syns eg hadde en så morsom kveld.... ;-)
I dag skal eg til tannlegen da - og legen... Hadde faktisk klart det kunsstykket å dobbeltbooke meg sjøl da...haha! E jo så vant til å ha planløse dager, at når de spør om det og det klokkeslettet passer, sier eg ja eg, heilt uten å tenke meg om... Så, plutselig på tirsdagskvelden, fikk eg et bittelite angstanfall, da eg satt hos ei venninne, og det gikk opp for meg at eg hadde timer samtidig...hehe! Men det ordna seg jo det da, fikk til og med tannlegetime tidligere på dagen, så da e allting gullfint!
Så e det til doktormannen etterpå... Store, spennende planer på gang der og...men eg smører meg med tålmodighet, for det e 40 ukers venting på det eg vil gjøre, så eg tenker det e bare best å få søkt om det nå.. :-)
Og så e det jo kjekk trallekveld - blir alltid i så godt humør når eg kommer på at det e torsdag, for da e det synging på gang! Går for det meste i julesanger nå da, julekonsertene nærmer seg med stormskritt, men me e ganske så godt forberedt, de aller fleste julesangene har me jo vært borti før, men så e det noen med nytt arrangement og sånt da, og det byr jo alltid på en ekstra utfordring, siden me e vant til å synge de på ein måte.. Men det går fint! :-)
Kom på at eg må vaske bilen min i dag og.... Har fått et par gratis bilvasker i det siste... Eg LIKER Shell sin spørregaranti! ;-P Og siden eg skal kjøre bryllupsgjester i morgo, e det veldig greit om bilen e rein - ville vært trist om eg var årsaken til at finklærne hadde stygge flekker her og der....
Jaja, der røyk planen om å få seg en hvil midt på dagen i dag...hehe!! Får prøve å sove litt frampå i morgo da...noe som egentlig e plent umulig, for min indre vekkerklokke sier at eg skal våkne halv 5....hver morgon! Og våkner eg, kan eg bare stå opp - for meire søvn e uaktuelt... Ein gang morgenfugl - alltid morgenfugl! :-D
Men man får jo veldig mye ut av dagen på denna måten da, så eg klager ikkje så høylytt! ;-)
Og når det e sagt, så tenker eg at hushjelpa (altså oppvaskmaskinen) skal få seg litt jobb nå, klokka e nok til at ikkje vekker noen med den nå... Ikkje at den bråker sååå mye altså, men det suser i røra i heile huset, og da e det jo greit å drøye det til normal tid... ;-)
Jepp, husarbeid må til, og eg e klar som et egg! :-D
Håper dagen behandler dere fint! :-)
-ToveBibbi-
onsdag 9. november 2011
Gleder meg!
Spennende dag i dag! Og eg gleder meg greneseløst.... Eg skal ha playdate med min aller besteste, noe som skjer altfor sjeldent, men i dag har me ein superplan, og eg gleder meg faktisk heilt vilt...
Eg skal jo fotograferes i dag, kjenner eg e litt spent i forhold til det, eg har ikkje akkurat statistikken med meg på sånne ting, e veldig flink til å blunke når eg ikkje skal, så eg e nok ikkje det enkleste motivet... Men superplanen til min besteste og meg, e at ho skal dulle og stelle med meg, altså fikse hår og sminke... Eg e HÅPLØS når det kommer til styling - ho e flink, så da var ikkje valget så vanskelig... Det verste var at eg ikkje hadde tenkt over det ein gang før ho sa det... "Du ToveBibbi, du trenger vel kanskje litt hjelp til å sminke deg, og kanskje fikse håret?" Og da var det nesten så det sa "dingdingdingding" oppe i hodet mitt... ;-) Litt sånn: "Åja, det e jo kanskje greit å se litt bra ut på dissa bildene og..." Haha!
Så satt eg og tenkte i går kveld da...skummelt å tenke... Neida, men eg SLITER veldig med julegave til ho mor, dama e 57 år, har bodd aleine de siste "ørten" åra, og kjøper seg stort sett det ho har bruk for - men ein ting ho IKKJE har, e et skikkelig bilde av "jentungen" sin....og så har ho ein heil vegg, som ho har dedisert til bilder av familien - altså barn og barnebarn, men har ikkje anna enn konfirmasjonsbilde av meg, og et par passbilder... Så da gikk det et lite lys opp for meg - type starinlys altså, for det tok lang tid før det blei tent, at ho kan jo selvfølgelig få en kopi så ho kan henge meg opp.... Eg e ikkje så flink når det kommer til gaver og sånn, så EG syns jaffal det var en god idé!!!
Men det e mange timer til eg "skal i ilden" da...ikkje før i kveld klokka halv 8, og eg skal rekke mye innen den tid... Skal på matshopping med ei venninne - eg LIKER 10-kroners marked! Og så skal ho låne dusjen min, akkurat flytta inn i nytt hus, og han luringen som bodde der før, tok med seg alt som kunne tas med - og det inkluderte varmvannstank, og siden de har begrensa budsjett, og må gjøre det meste sjøl, tar det tydeligvis en smule tid å få inn ny... Samboer i full jobb har ho og - og det hjelper jo ikkje at han e en smule lat heller da... :-P
Uansett, dagen e egentlig fullbooka med hennes selskap....
Men det blir nok en finfin dag!
Skjønner det ikkje heilt, eg gikk fra å ha en heller planløs uke eg, til å være fullbooka, på veldig kort tid.... Joda, eg visste om tannlege på mandag, og fysioterpeut i går, så skal eg være sjåfør i et bryllup på fredag - og det var lissom det... Meeen, så blei det sosialisering med andre slankeopererte på mandagskvelden, og trim med slankeopererte i går, shoppedag og fotografering i kveld, lege OG tannlege i morgo, kor på kvelden - og da kjøring på fredag... Trur kanskje eg skal klare å slappe godt av i helga, men så trenger jo heimen litt stell og pleie og, så det må eg jo ta da.... Hmmm - travle dager detta...! Men eg liker det, e jo nesten som å være i arbeid igjen...hehehe! Har jo klart å dobbeltbooke meg på torsdagen da, så det e mulig at tannlegen blir utsatt... ;-) E jo så vant til å ikkje ha noe å finne på i det heile tatt, så når me avtalte tid, så hadde eg allerede glømt at eg hadde legetime en halvtime før...hehe! :-D Men det ordner seg!
Men ja, travel dag, så det e bare å komme seg i gang, hvis eg får gjort litt i heimen før maratondagen starter, så kan eg i det minste få slappa litt av i helga...håper eg da...hehe! Også e eg jo så sulten at eg holder på å forgå her eg sitter... E ikkje noe mellomting her i gården nei! ;-)
Trur detta blir en fin dag eg! :-)
-ToveBibbi-
Eg skal jo fotograferes i dag, kjenner eg e litt spent i forhold til det, eg har ikkje akkurat statistikken med meg på sånne ting, e veldig flink til å blunke når eg ikkje skal, så eg e nok ikkje det enkleste motivet... Men superplanen til min besteste og meg, e at ho skal dulle og stelle med meg, altså fikse hår og sminke... Eg e HÅPLØS når det kommer til styling - ho e flink, så da var ikkje valget så vanskelig... Det verste var at eg ikkje hadde tenkt over det ein gang før ho sa det... "Du ToveBibbi, du trenger vel kanskje litt hjelp til å sminke deg, og kanskje fikse håret?" Og da var det nesten så det sa "dingdingdingding" oppe i hodet mitt... ;-) Litt sånn: "Åja, det e jo kanskje greit å se litt bra ut på dissa bildene og..." Haha!
Så satt eg og tenkte i går kveld da...skummelt å tenke... Neida, men eg SLITER veldig med julegave til ho mor, dama e 57 år, har bodd aleine de siste "ørten" åra, og kjøper seg stort sett det ho har bruk for - men ein ting ho IKKJE har, e et skikkelig bilde av "jentungen" sin....og så har ho ein heil vegg, som ho har dedisert til bilder av familien - altså barn og barnebarn, men har ikkje anna enn konfirmasjonsbilde av meg, og et par passbilder... Så da gikk det et lite lys opp for meg - type starinlys altså, for det tok lang tid før det blei tent, at ho kan jo selvfølgelig få en kopi så ho kan henge meg opp.... Eg e ikkje så flink når det kommer til gaver og sånn, så EG syns jaffal det var en god idé!!!
Men det e mange timer til eg "skal i ilden" da...ikkje før i kveld klokka halv 8, og eg skal rekke mye innen den tid... Skal på matshopping med ei venninne - eg LIKER 10-kroners marked! Og så skal ho låne dusjen min, akkurat flytta inn i nytt hus, og han luringen som bodde der før, tok med seg alt som kunne tas med - og det inkluderte varmvannstank, og siden de har begrensa budsjett, og må gjøre det meste sjøl, tar det tydeligvis en smule tid å få inn ny... Samboer i full jobb har ho og - og det hjelper jo ikkje at han e en smule lat heller da... :-P
Uansett, dagen e egentlig fullbooka med hennes selskap....
Men det blir nok en finfin dag!
Skjønner det ikkje heilt, eg gikk fra å ha en heller planløs uke eg, til å være fullbooka, på veldig kort tid.... Joda, eg visste om tannlege på mandag, og fysioterpeut i går, så skal eg være sjåfør i et bryllup på fredag - og det var lissom det... Meeen, så blei det sosialisering med andre slankeopererte på mandagskvelden, og trim med slankeopererte i går, shoppedag og fotografering i kveld, lege OG tannlege i morgo, kor på kvelden - og da kjøring på fredag... Trur kanskje eg skal klare å slappe godt av i helga, men så trenger jo heimen litt stell og pleie og, så det må eg jo ta da.... Hmmm - travle dager detta...! Men eg liker det, e jo nesten som å være i arbeid igjen...hehehe! Har jo klart å dobbeltbooke meg på torsdagen da, så det e mulig at tannlegen blir utsatt... ;-) E jo så vant til å ikkje ha noe å finne på i det heile tatt, så når me avtalte tid, så hadde eg allerede glømt at eg hadde legetime en halvtime før...hehe! :-D Men det ordner seg!
Men ja, travel dag, så det e bare å komme seg i gang, hvis eg får gjort litt i heimen før maratondagen starter, så kan eg i det minste få slappa litt av i helga...håper eg da...hehe! Også e eg jo så sulten at eg holder på å forgå her eg sitter... E ikkje noe mellomting her i gården nei! ;-)
Trur detta blir en fin dag eg! :-)
-ToveBibbi-
tirsdag 8. november 2011
Finfine dager!
Eg e såååå glad for tia, livet e fantastisk fint!!
Helsa e bra - jaja, bortsett fra de dagene maten må kjempe seg ned da, men det e jo bare en bitteliten hindring i forhold til alt eg har vært gjennom, så det tar eg med en liten klype salt - det e jo bare noe eg MÅ gjennom... Mat må eg ha, og om det tar en time å få ned en skive, så e det faktisk viktigere at eg får i meg den skiva - enn hvor lang tid det tar! :-)
Og det e så himla kjekt å få komplimenter, og da meiner eg ikkje kleine kommentarer som de eg fikk på pub'en forrige helg, men det e deilig å få høre: "Du ser så frisk og sunn ut, ToveBibbi!" For lenge fikk eg bare høre at eg så ut som et lik, og at MÅTTE jo bare begynne å spise meir.... Det var igrunnen bare de aller nærmeste som holdt kjeft, og visste hvor mye eg kjempa for å få i meg hver minste lille matbit uten at det kom opp igjen. Til og med vann kom opp igjen, fordi eg hadde en liten lekkasje, og det lakk inn i lungevevet... Og når det lakk over i lungevevet, begynte eg jo selvfølgelig å hoste, og hosta til det kom opp igjen... Ikkje mye morsomt nei!
Men nå skulle ikkje detta bli syting da - skulle rett og slett bli en hyllest til heilt vanlige, dog fine høstdager! :-) Eg gleder meg til hver dag som kommer, og kjenner det e ufattelig godt å kunne glede seg, i stedet for å synes at hver dag e en kamp - eg trur eg e ferdig med kjempinga nå... Selvfølgelig blir det noen småkamper framover og, eg regner jo ikkje med at livet skal bli en dans på roser hver dag framover, det ville jo ha vært for utrulig... ;-) Men eg må jo si at eg føler at det ikkje e for anna enn småhumper å regne, det eg eventuelt må måtte møte framover - eg lever, det e det aller viktigste!!
E ikkje livet herlig dere??
-ToveBibbi-
Helsa e bra - jaja, bortsett fra de dagene maten må kjempe seg ned da, men det e jo bare en bitteliten hindring i forhold til alt eg har vært gjennom, så det tar eg med en liten klype salt - det e jo bare noe eg MÅ gjennom... Mat må eg ha, og om det tar en time å få ned en skive, så e det faktisk viktigere at eg får i meg den skiva - enn hvor lang tid det tar! :-)
Og det e så himla kjekt å få komplimenter, og da meiner eg ikkje kleine kommentarer som de eg fikk på pub'en forrige helg, men det e deilig å få høre: "Du ser så frisk og sunn ut, ToveBibbi!" For lenge fikk eg bare høre at eg så ut som et lik, og at MÅTTE jo bare begynne å spise meir.... Det var igrunnen bare de aller nærmeste som holdt kjeft, og visste hvor mye eg kjempa for å få i meg hver minste lille matbit uten at det kom opp igjen. Til og med vann kom opp igjen, fordi eg hadde en liten lekkasje, og det lakk inn i lungevevet... Og når det lakk over i lungevevet, begynte eg jo selvfølgelig å hoste, og hosta til det kom opp igjen... Ikkje mye morsomt nei!
Men nå skulle ikkje detta bli syting da - skulle rett og slett bli en hyllest til heilt vanlige, dog fine høstdager! :-) Eg gleder meg til hver dag som kommer, og kjenner det e ufattelig godt å kunne glede seg, i stedet for å synes at hver dag e en kamp - eg trur eg e ferdig med kjempinga nå... Selvfølgelig blir det noen småkamper framover og, eg regner jo ikkje med at livet skal bli en dans på roser hver dag framover, det ville jo ha vært for utrulig... ;-) Men eg må jo si at eg føler at det ikkje e for anna enn småhumper å regne, det eg eventuelt må måtte møte framover - eg lever, det e det aller viktigste!!
E ikkje livet herlig dere??
-ToveBibbi-
Abonner på:
Innlegg (Atom)